رهایی از عینک در چشم به هم زدنی!

وابستگی به هر چیزی برای حفظ عملکرد عادی و روزانه می‌تواند دردسرساز باشد. کسانی که برای داشتن دید عادی خود ناگزیر از استفاده از عینک هستند به‌خوبی می‌توانند صحت این ادعا را تایید کنند. تنها کافی است که یک روز در هنگام خروج از خانه عینک خود را فراموش کنید و یا این که عینکتان آسیب ببیند، در چنین شرایطی عملاً عملکرد روزانه شما مختل خواهد شد.

این موضوع البته تنها یکی از دلایلی است که افراد به دنبال رهایی از قید و بند استفاده از عینک هستند. رد انداختن عینک روی بینی و ریسک بالا در هنگام تصادف و یا بروز حادثه دیگر مواردی هستند که باعث می‌شوند افراد ترجیح بدهند برای همیشه از استفاده از عینک رها شوند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، خبر خوب برای شما این است که می‌توانید تنها در یک چشم برهم‌زدن از عینک رها شوید. با ما در این مطلب همراه باشید با جزئیات عمل لیزیک و تأثیرات آن بر بینایی افراد آشنا شویم.

عمل لیزیک چیست؟

عمل لیزیک یکی از عمل‌های لیزری چشم است که برای رفع عیوب انکساری چشم کاربرد دارد. این عمل در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود اما نتایج آن تا پایان عمر زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

اساس کار این عمل جراحی این است که در ابتدا با استفاده از قطره بی‌حسی چشم فرد را بی‌حس می‌کنند سپس لایه‌ای نازک از روی قرنیه چشم بیمار برداشته می‌شود و فرایند اصلاح فرم قرنیه بیمار با کمک لیزر شروع می‌شود. توجه کنید که عموماً عیوب انکساری چشم به دلیل تغییر فرم قرنیه بروز پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که به کمک اصلاح فرم قرنیه با کمک لیزر می‌توان کیفیت بینایی فرد را تا حد بسیار زیادی بهبود داد.

امروزه انجام این عمل با کمک دستگاه‌های جراحی پیشرفته و همین‌طور متدهای درمانی جدید بیش از پیش ساده‌سازی شده است.

هرچند نباید این نکته را از خاطر برد که هرچند انجام این عمل نیازی به بستری شدن ندارد، اما همچنان عمل لیزیک یک عمل جراحی چشمی به حساب می‌آید و به همین دلیل لازم است برای دریافت بهترین نتیجه از آن به‌خوبی مراقبت‌های بعد و قبل از عمل را رعایت کنید تا دوران نقاهت شما به بهترین شکل ممکن طی شود.

245e1692 38b4 47db 9812 19bbb8f9e3aa 720x409 - رهایی از عینک در چشم به هم زدنی!

چطور بهترین پزشک چشم را انتخاب کنیم؟

هر قدر تجربه و تخصص پزشک بیشتر باشد و از تجهیزات به‌روزتری استفاده کند، خاطر شما از دریافت بهترین نتیجه از عمل لیزیک چشمتان آسوده‌تر خواهد بود. اگر از متقاضیان انجام لیزیک چشم در اهواز هستید و به دنبال بهترین جراح برای انجام عمل جراحی خود می‌گردید توصیه ما به شما مراجعه به کلینیک چشم دکتر وحید بیگی است.

این کلینیک مجهز به تنها دستگاه اگزایمر لیزر شویند موجود در خوزستان است که نوید دقت و ظرافت حداکثری برای انجام عمل و طی دوران نقاهت کوتاه‌تر را به شما می‌دهد. بیش از ۲۵۰۰ جراحی چشم موفق در این کلینیک و توسط بهترین جراح لیزیک در اهواز انجام شده و رضایت بالای بیماران خود گواه تخصص و اعتبار این کلینیک است.

بسیاری از افراد با توجه به این که عمل لیزیک چشم یک عمل ساده و سرپایی محسوب می‌شود تصور می‌کنند که نیازی وجود ندارد که برای انتخاب پزشک و کلینیک چشم مورد نظر خود برای انجام عمل تحقیقات زیادی کنند یا وسواس به خرج دهند. این تصور یک باور کاملاً غلط است.

هرچند عمل لیزیک چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود اما اگر ویزیت قبل از انجام عمل با دقت انجام نشود و بیمار دارای برخی از بیماری‌های زمینه‌ای باشد، این عمل می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت و بینایی فرد وارد کند و یا این که بعد از انجام عمل لیزیک نمره چشم فرد مجددا برگردد.

توجه کنید که عمل لیزیک چشم با وجود فواید بی‌شماری که دارد، برای همه افراد مناسب نیست و انجام آن به کسانی که دارای برخی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های چشمی مانند قوز قرنیه و همین‌طور خشکی چشم هستند توصیه نمی‌شود. به همین دلیل لازم است که برای انجام این عمل به پزشکی حاذق مراجعه کنید که به طور کامل شرایط شما را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم شما را از انجام این عمل منصرف کند. در برخی از موارد نیز می‌توان همچنان اقدام به انجام عمل لیزیک کرد، اما همزمان لازم است که مراقبت‌های بعد از عمل و پایش‌های لازم با دقت بسیار بالایی انجام شوند تا در صورت بروز برخی از مشکلات بعد از عمل مانند عفونت چشم، بتوان هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را آغاز کرد و مانع بروز آسیب زیاد به بینایی فرد شد.

8f35c64e c2c4 4592 93a3 4f5ef9896db5 720x409 - رهایی از عینک در چشم به هم زدنی!

عوارض عمل لیزیک چشم

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد عمل لیزیک مانند هر عمل جراحی تهاجمی دیگری با برخی عوارض همراه است؛ هرچند که میزان این عوارض با توجه به استفاده از ابزارهای به‌روز و متدهای جدید درمان در عمل لیزیک به حداقل رسیده باشد و دوران نقاهت بسیاری کوتاه‌تر باشد.

برخی از عوارض رایج و کوتاه مدت عمل لیزیک عبارتند از:

  • خشکی چشم
  • دوبینی
  • حساسیت زیاد به نور
  • تاری دید

توجه کنید که تجربه عوارض ذکر شده به صورت خفیف در همه بیماران بعد از انجام عمل لیزیک طبیعی است اما در صورت شدت بروز هر یک از این عوارض لازم است هرچه سریع‌تر به پزشک خود مراجعه کنید.

رعایت درست و دقیق مراقبت‌های قبل و بعد از عمل لیزیک نقش بسیار مؤثری در کاهش عوارض بعد از عمل جراحی دارد. از سوی دیگر هر قدر که ابزار و تجهیزات عمل مدرن‌تر باشند به پزشک معالج این امکان را می‌دهند که با دقت و ظرافت بیشتری عمل خود را انجام دهد و ضریب خطای عمل را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

نکاتی درباره عمل لیزیک

از یک ماه قبل از انجام عمل لیزیک لازم است از مصرف لنزهای تماسی اجتناب کنید.

در صورتی که از برخی داروهای خاص استفاده می‌کنید، حتماً پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید. ممکن است لازم باشد تا بنا بر نظر پزشک برای مدتی استفاده از این داروها را متوقف کنید.

قطره‌های چشمی و داروهای تجویزی پزشک را درست مطابق دستور، مصرف کنید. معمولاً قطراتی که بعد از انجام عمل لیزیک تجویز می‌شوند شامل اشک مصنوعی و قطره‌های آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت هستند.

با توجه به بروز خشکی چشم بعد از عمل لیزیک، تا مدت زمان معین شده توسط پزشک استفاده از قطره اشک مصنوعی را ادامه دهید.

تا ۲۴ ساعت بعد از انجام عمل از شست‌وشوی چشمان خود اجتناب کنید. توجه کنید که همه موارد ذکر شده در این مطلب، مواردی کلی هستند اما اگر قصد دارید با کمک عمل لیزیک در یک چشم بر هم زدن از استفاده از عینک رها شوید، لازم است تا به صورت دقیق به همه توصیه‌های پزشک با توجه به شرایط خاص خودتان عمل کنید.

زندگی سالم

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر زندگی سالم) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا