نحوه مصرف قرص سیپروترون کامپاند برای درمان تنبلی تخمدان

منبع: وبسایت عصر جدید مامایی

قرص سیپروترون کامپایند در واقع نوعی OCP یا همان قرص جلوگیری از بارداری است. همان طور که از اسمش مشخص است دو جز دارد یک جزء انتی آندروژنی (سیپروترون) و یک جزء استروژنی (اتینیل استرادیول). البته باید بدانید این قرص صرفا برای جلوگیری از بارداری استفاده نمی شود و موارد مصرف متفاوتی دارد که عبارتند از:

  • ۱. تنظیم قاعدگی در زنانی که نظم قاعدگی انها بهم ریخته است
  • ۲. درمان تنبلی تخمدان
  • ۳. درمان آکنه های شدید یا آکنه های ولگاریسی که مقاوم به درمان با آنتی بیوتیک هستند
  • ۴. درمان هیرسوتیسم یا پرمویی
  • ۵. در مردانی که سرطان پروستات دارند با سرکوب تستوسترون

نحوه مصرف آن مانند دیگر قرص های جلوگیری از بارداری است از روز اول قاعدگی روزی یک عدد تا روز ۲۱ سیکل قاعدگی مصرف می شود. سپس باید ۷ شب بدون دارو بگذرد و از شب ۸ ام بسته بعدی را شروع می کنید. دقت کنید اگر قرصی را فراموش کنید ممکن است دچار خونریزی یا لکه بینی شوید.

اگر یک قرص را فراموش کردید روز بعد ۲ قرص را باهم میل کنید. اگر ۲ قرص را فراموش کردید، دو روز پشت سر هم هر روز دو قرص میل کنید و یک هفته از کاندوم استفاده کنید. اما اگر ۳ قرص فراموش کردید باید تا پایان آن ماه برای جلوگیری از کاندوم استفاده کنید. ضمن اینکه مصرف قرص را روزی ۱ عدد باید ادامه دهید زیرا قطع قرص باعث خونریزی و لکه بینی می شود.

در درمان تنبلی تخمدان چنان چه مشکل اصلی بیمار هیرسوتیسم باشد از این قرص استفاده می کنیم زیرا بخش پروژسترونی این قرص اثر انتی اندروژن دارد. موهای زائد فعلی را کامل از بین نمی برد اما تا حدود زیادی انها را کم می کند و از رشد موهای زائد جدید کامل جلوگیری می کند. برای رفع موهای زائد قبلی بهتر است از لیزر استفاده شود.  یادمان باشد مصرف این قرص برای زنان چاق بالای ۳۵ سال و سیگاری، همچنین زنان دارای سابقه بیماری قلبی عروقی ممنوع است.

زندگی سالم

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زندگی سالم در تهیه‌ تمامی مقالات منتشر شده با این کانت (کاربر زندگی سالم) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا