برای پریود شدن چی بخوریم؟

برخی از خانم ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار پریودی نامنظم شوند و به دنبال راهی برای پریود شدن باشند برخی دیگر هم به دلایلی می خواهند پریود آن ها جلوتر از زمان مشخص خود اتفاق بیفتند. سوال رایج تمام این خانم ها این است که برای پریود شدن چی بخوریم. 

نکته مهمی که باید بدانید این است که تغذیه درست و مناسب نقش بسیار اساسی در پریودی و نظم آن دارد و استفاده از غذاهای غنی از ویتامین B و غذاهای حاوی آهن، غذاهای که دارای کلسیم و منیزیم هستند بهترین نوع  تغذیه به حساب می آیند. 

چطور چرخه قاعدگی را تنظیم کنیم؟

روش های زیادی برای پریود شدن و تغییر چرخه پریودی وجود دارد. البته در صورتیکه قاعدگی شما نامنظم شده یا متوجه شدید که زمان آن عقب افتاده بهتر است برای بررسی علت آن به متخصص زنان مراجعه کنید.

با اینحال، راهکارهایی وجود دارد که می توانید با کمک آنها چرخه قاعدگی را منظم کنید:

۱- حفظ آرامش

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است استرس می تواند بر روی پریودی و نظم آن تاثیر داشته باشد. راه های برای کاهش استرس و حفظ آرامش می تواند به پریود شدن کمک زیادی نماید. با استفاده از تکنیک های نوشتن افکار،  یوگای ملایم، و وقت گذراندن با دوستان می تواند بر کاهش استرس تاثیر زیادی داشته باشد. 

۲- ورزش روزانه

ورزش برای سلامتی افراد دارای فواید بسیاری است و می تواند به منظم پریود شدن خانم ها کمک نماید. 

ورزش ملایم می تواند باعث شل شدن عضلات شود که این شل شدن عضلات باعث زودتر پریود شدن می شود. انجام ورزش روزانه در حد متعادل می تواند به نظم چرخه پریودی و تعادل هورمون ها کمک زیادی نماید. 

۳- استفاده از کیسه آب گرم

حمام کردن با آب گرم و یا استفاده از کیسه آب گرم به کاهش انقباضات عضلات و استرس کمک زیادی کند. گرما حاصل از کیسه آب گرم می تواند به آرامش شما کمک زیادی نماید همچنین جریان خون را هم افزایش می دهد.می توانید برای تهیه کیسه آب گرم به سایت تجهیزات پزشکی طبجا مراجعه کنید.

۴- استفاده از دمنوش های گیاهی

یکی از روش های تاثیرگذار در باز شدن قاعدگی استفاده از گیاهان دارویی است. برخی از این گیاهان مانند: بابونه،  پونه کوهی،  مریم گلی، رزماری و….  است. 

۵- استفاده از قرص های هورمونی برای پیشگیری از بارداری

یکی از موثرترین روش های برای ایجاد تغییر در چرخه عادت ماهانه استفاده از قرص های ضد بارداری است.  این قرص ها دارای پروژسترون و استروژن هستند که یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای کنترل زمان پریودی است. 

استفاده از این قرص ها بدین صورت است که شما ۲۱ روز قرص به صورت روزانه مصرف می کنید و بعد به مدت هفت روز آن ها را قطع می کنید که معمولا در روز پنجم قطع قرص پریودی اتفاق می افتد. در صورتی که قطع قرص زودتر انجام شود پریودی زودتر اتفاق می افتد. بهتر است قبل از مصرف هر گونه قرص یا روش غیرطبیعی برای جلو انداختن زمان پریودی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مصرف کدام خوراکی ها پریود را جلو می اندازد؟ 

بیشتر خانم ها به دنبال این سوال هستند که برای پریود شدن چی بخوریم؟ در جواب این سوال چند مواد و خوراکی را به شما معرفی می کنیم. 

۱- ویتامین c

استفاده از میوه های که دارای ویتامین c هستند به تحریک قاعدگی خانم ها کمک می کنند. چون در ویتامین سی یک نوع اسید اسکو وجود دارد که استروژن را در خانم ها تحریک می نماید و باعث پریودی می شود. 

۲- شکر زرد

شکر زرد دارای خاصیت گرم کنندگی است و استفاده از آن به گرم شدن بدن کمک می کند و باعث می شود که شما راحت تر و زودتر پریود شوید. شکر زرد باعث آزاد شدن اندروفین بدن شما می شود که گرفتگی های عضلات را برای شما قابل تحمل تر می کند. 

۳- قهوه

کافئین موجود در قهوه باعث تحریک استروژن و افزایش جریان خون در لگن می شود و باعث تسکین گرفتگی های زمان پریودی است. 

۴- آناناس

آناناس دارای آنزیم بروملین است که باعث نرم شدن لایه داخلی رحم می شود و به تولید گلبول های سفید و قرمز خون کمک زیادی می کند و جریان خون را بهبود می دهد و برای پریود شدن بسیار عالی است. 

کدام  دمنوش ها برای پریود شدن مناسب هستند؟ 

دمنوش های زیادی وجود دارند که باعث زودتر پریود شدن در خانم ها می شود. ولی دمنوش های زیر به پریود شدن کمک زیادی می کند. 

۱- دمنوش زنجبیل

همانطور که قبلا گفته شد استفاده از زنجبیل به پریود شدن کمک می کند. زنجبیل دارای خاصیت های بسیاری است و از آن در آشپزی و مصارف دارویی استفاده می کنند. همچنین باعث تسکین درد در زمان پریودی هم میشود. 

زنجبیل دارای طبعی گرم است و از گذشته تا به حال از آن در چین و دیگر کشورها استفاده می شود. برای پریود شدن می توانید زنجبیل را به صورت دمنوش درست کنید. بدین صورت که زنجبیل تازه را خرد کنید و در داخل قوری حاوی آب جوش بریزید و قوری را روی کتری بگذارید و بعد از ۵ دقیقه آن را خاموش و میل کنید. 

۲- دمنوش زعفران

استفاده از دمنوش زعفران برای پریودی به خانم ها پیشنهاد می شود. زعفران یک گیاه ضد درد است و آن را یک منبع آهن می دانند.  موادی که در زعفران وجود دارد به تنظیم سروتونین مغز هم کمک زیادی می کند. 

برای تهیه دمنوش زعفران، مقداری زعفران آسیاب شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و فنجان را روی درب کتری و یا در دستگاه چای ساز قرار دهید تا زعفران به خوبی دم بکشد و بعد آن را نوش جان کنید. برای این که زودتر نتیجه بگیرید می توانید چند بار در هفته این دمنوش را میل کنید. 

۳- دمنوش رازیانه

رازیانه یک گیاه با طبع گرم است و دارای ویتامین های هم می باشد. رازیانه برای تنظیم هورمون های بدن، بهبود مراحل تخمک گذاری و ریزش دیوار رحم و شروع پریودی استفاده می شود. 

برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق رازیانه را در داخل یک قوری بریزید و آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد در صورتی که مزه آن را دوست ندارید می توانید نبات و یا عسل به آن اضافه کنید. 

استفاده از قرص های گیاهی برای پریودی

برخی از گیاهان مانند: بومادران، زنجبیل، رازیانه و….  گیاهانی هستند که به صورت قرص و یا دمنوش در عطاری ها موجود هستند و شما می توانید برای پریود شدن و تنظیم هورمون های خود از آن ها استفاده کنید. این  قرص های گیاهی طبیعی هستند و هیچ گونه عوارضی نخواهند داشت و دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه ی هستند. 

جمع بندی

تاخیر در پریودی یکی از دغدغه های اصلی خانم ها است.استفاده از قرص های کنترل بارداری یکی از روش های مطمئن و عالی برای تنظیم پریودی در خانم ها است. 

در صورتی که علاقه ی به خوردن قرص ندارید میتوانید برای پریود شدن از دمنوش های مانند زعفران و زنجبیل استفاده کنید .همچنین می توانید برای تهیه وسایل مورد نیاز مانند کیسه آب گرم به سایت تجهیزات پزشکی طبجا مراجعه کنید. در این سایت انواع تجهیزات پزشکی با بالاترین کیفیت عرضه شده است و امکان سفارش آنلاین و ارسال به سراسر کشور نیز وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل