عوارض پروتئین وی کاله 

وقتی از مکمل بدنسازی حرف می‌زنیم، ناخودآگاه بسیاری از افراد به یاد پروتئین وی می‌افتند زیرا پروتئین وی، شناخته‌شده‌ترین مکمل ورزشی در سراسر جهان است. در میان انواع پروتئین وی که در حال حاضر در بازار پرفروش هستند، یکی از پرطرفدارترین‌ها، پروتئین وی کاله است. این مکمل در سه طعم لذیذ عرضه می‌شود: شکلاتی، وانیلی و کوکی. یکی از سوال‌ها پیرامون پروتئین وی کاله، در مورد عوارض آن است. برای اینکه بدانید عوارض پروتئین وی کاله چیست با ما همراه باشید.

فواید پروتئین وی کاله چیست؟

یک پیمانه پروتئین وی کاله حاوی ۲۴ گرم پروتئین است. مهم‌ترین خواص پروتئین وی کاله را اینچنین می‌توان برشمرد:

  • افزایش حجم و قدرت عضلات
  • کمک به عضله‌سازی
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • کمک به حفظ سلامت عضلات بدن
  • کمک به ترمیم بافت‌ها و عضلات آسیب‌دیده
  • تسریع ریکاوری و کاهش احساس خستگی بعد از ورزش

پروتئین وی کاله با غنی بودن از عناصری مثل کلسیم و ویتامین‌هایی مثل ویتامین دی در حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار موثر می‌تواند عمل کند. قیمت پروتئین وی کاله در مقایسه با دیگر برندهای هم‌رتبه با برند کاله، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. از برخی از داروخانه‌های آنلاین این مکمل را با تخفیف می‌توانید تهیه کنید و برای شما مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.

عوارض پروتئین وی کاله چیست؟

اگر به مقدار توصیه شده از پروتئین وی کاله استفاده کنید و از لحاظ سلامتی مشکل خاصی نداشته باشید، هیچ نوع عارضه‌ای برای شما ایجاد نخواهد شد. پروتئین وی کاله، مکملی ایمن است که مصرف آن بهبود عملکرد ورزشی شما را به دنبال خواهد داشت. با این حال ممکن است برخی از افراد به ترکیبات موجود در پروتئین وی کاله حساسیت داشته باشند:

حساسیت به پروتئین وی کاله

پروتئین Whey کاله فاقد لاکتوز است. بنابراین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند با خیال راحت می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. اما احتمال حساسیت و آلرژی به ترکیبات باز هم وجود دارد. در صورت مشاهده هر نوع علائم که نشانه حساسیت باشد، مثل خارش بدن یا حالت تهوع و … مصرف باید بلافاصله قطع شود.

عوارض گوارشی بر اثر مصرف مکمل وی کاله

اگر وی پروتئین کاله را بیش از مقدار توصیه شده مورد استفاده قرار دهید، ممکن است دچار عوارض گوارشی شوید. این عوارض می‌تواند شامل حالت تهوع، اسهال، استفراغ و درد معده باشد. در صورت مشاهده این علائم تا بهبودی کامل، مصرف این مکمل را قطع کنید. چنانچه شما به طور معمول مشکل گوارشی دارید، قبل از شروع به مصرف پروتئین وی کاله با پزشک مشورت نمایید.

0a556fc5 0b5d 4917 83a7 d716e4109394 720x432 - عوارض پروتئین وی کاله 

عوارض پروتئین وی کاله برای کبد و کلیه

پروتئین وی kalleh عوارض کلیوی و کبدی ندارد. اما اگر شما از قبل مشکل کبد یا کلیه دارید، پیش از شروع به مصرف این مکمل باید احتیاط کرده و با پزشک مشورت کنید. مصرف بیش از حد وی پروتئین کاله مانند هر پروتئین وی دیگری می‌تواند به کبد و کلیه آسیب برساند.

همچنین دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین وی (از هر برندی) ممکن است در مبتلایان به مشکلات قلبی باعث تشدید مشکلات شده و آریتمی به وجود آورد.

افزایش وزن با خوردن مکمل وی کاله؟

به طور کلی مصرف پروتئین وی باعث لاغری می‌شود نه چاقی؛ زیرا این مکمل موجب کاهش اشتها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. اما اگر شما بیش از اندازه از پروتئین وی استفاده کنید، همیشه آن را در ترکیب با شیر پرچرب بخورید یا اینکه میزان فعالیت بدنی شما در مقایسه با مقدار مصرف پروتئین کم باشد، افزایش وزن در انتظار شما خواهد بود.

طریقه مصرف پودر وی کاله

برای مصرف پروتئین وی کاله، ۱ پیمانه از این مکمل را در ۱۳۰ سی سی آب یا هر نوع نوشیدنی دیگر حل کرده و مورد مصرف قرار دهید. از آب سرد یا نوشیدنی سرد برای تهیه این مکمل استفاده کنید تا پودر خوب حل شود و به راحتی بتوانید آن را مصرف نمایید.

مقدار و نحوه مصرف پروتئین وی کاله در روزهای تمرین و روزهای استراحت

در روزهایی که تمرین دارید، به شکل زیر از پروتئین کاله استفاده کنید:

  • ۱ پیمانه ۳ ساعت قبل از تمرین
  • ۱ پیمانه نیم ساعت بعد از تمرین

و در روزهای استراحت (غیر تمرین) طبق دستور زیر پیش بروید:

  • ۱ پیمانه بین وعده‌های غذایی

پروتئین وی کاله در تمرینات قدرتی و رژیم غذایی مناسب برای عضله‌سازی شما می‌تواند فوق‌العاده عمل کند. به منظور افزایش طعم این پودر پروتئین می‌توانید به آن میوه‌های خشک یا میوه‌های تازه را اضافه نمایید. با معده خالی هم منعی برای استفاده از پروتئین وی کاله وجود ندارد.

7bd6c6f7 e65d 44cf 9d0e fd4dda3e49bb 720x432 - عوارض پروتئین وی کاله 

موارد منع مصرف پروتئین وی کاله

چه کسانی نباید از وی پروتئین کاله استفاده کنند؟ به موارد زیر دقت کنید:

  • افراد زیر ۱۸ سال بدون مشورت با پزشک مجاز به مصرف پروتئین وی کاله نیستند.
  • خانم‌های باردار و شیرده در صورتی می‌توانند از این مکمل استفاده کنند که پزشک تائید کرده باشد.
  • افرادی که بیماری خاصی دارند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند، بدون مشورت با پزشک نباید به سراغ پروتئین وی کاله بروند.

با همه این اوصاف پروتئین وی کاله یک مکمل ایمن است و اگر مشکل خاصی از لحاظ شرایط سلامتی ندارید، با خیال راحت از مزایای بی‌نظیر آن می‌توانید بهره بگیرید.

پروتئین وی کاله را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال مکمل بدنسازی بدون عوارض با کیفیت بالا هستید، باید هزینه کنید و به دنبال مبالغ پایین نباشید. اما خوشبختانه برخی از فروشگاه‌ها مثل داروخانه‌ های آنلاین گاهی تخفیف‌های بسیار مطلوبی را روی مکمل‌های بدنسازی می‌گذارند. مثلا می‌توانید پروتئین وی کاله را با یک تخفیف بسیار خوب از داروخانه آنلاین مثبت سبز بخرید. این داروخانه برای بسیاری از مکمل‌های ورزشی دیگر هم تخفیف قرار داده است که از آنها هم می‌توانید استفاده کنید. شما تجربه خرید از مثبت سبز را دارید؟

زندگی سالم

وب سایت زندگی سالم | هر آنچه برای یادگیری، سلامتی و زندگی شاد نیاز دارید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا